Ruilen & retourneren

Je hebt een wettelijk recht om de overeenkomst binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. Indien je Member bent, heb je een bedenktijd van 30 dagen. Onder het kopje “Bedenktijd” wordt uitgelegd onder welke voorwaarden je van dit recht gebruik kunt maken en wat de gevolgen daarvan zijn. Daarnaast mag je op grond van de wet verwachten dat de producten die je bij ons bestelt deugdelijk zijn. Als dat onverhoopt niet het geval is dan kun je – afhankelijk van de omstandigheden - het artikel bijvoorbeeld ruilen of je geld terug krijgen.

Ruilen is via de webshop niet mogelijk. Een webshopbestelling kun je kosteloos retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen. Je kunt je bestelling ook terugbrengen in één van onze MS Mode-winkels. Indien het artikel in de gewenste maat op voorraad is in de winkel, kun je het artikel ook ruilen in de winkel.

Bedenktijd (herroepingsrecht)

Bij MS Mode heb je alles 14 dagen op zicht!

Bij MS Mode heb je een bedenktijd van 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling. Als je Member bent, heb je een bedenktijd van 30 dagen. Tijdens deze bedenktijd heb je het recht om zonder reden van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. Ook actie-artikelen en artikelen uit de SALE kun je binnen de zichttermijn retourneren.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte te stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het het retourformulier dat is bijgevoegd bij je bestelling of het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Uitzondering op het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en indien de verzegeling na de levering is verbroken.

Hoe kan ik een of meerdere artikelen retourneren?

Het is mogelijk om je webshop bestelling te retourneren naar onze webshop, in één van onze winkels in België of zelf voor de retournering zorg te dragen.

Retourneren naar onze webshop
Als je besluit de artikelen naar onze webshop te retourneren kan dit kosteloos via een Bpost-punt.
Indien je één of meerdere artikelen retourneert naar onze webshop, dan kun je dit op de volgende wijze doen:

  • Indien mogelijk in de originele verpakking en inclusief de originele labels.
  • Plak de bijgeleverde retoursticker over de oorspronkelijke adressticker en geef je pakket af bij een Bpost-punt.
  • Indien mogelijk met bijgevoegd retourformulier inclusief ordernummer. Wanneer je het retourformulier niet in je bezit hebt kun je ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping.
  • Gecombineerde retourzendingen van verschillende bestellingen kunnen niet door ons verwerkt worden. Verschillende bestellingen moeten dus ook apart van elkaar geretourneerd worden.
  • De artikelen zijn compleet en niet gebruikt. Het passen van kleding zoals je dat in een winkel zou doen ziet MS Mode niet als gebruikt.

  • Bij het Bpost-punt ontvang je een verzendbewijs, bewaar dit bewijs goed totdat je het geld retour hebt ontvangen. Het terug te ontvangen bedrag wordt gerestitueerd via dezelfde betaalwijze zoals gekozen bij de betaling.

    Het is niet mogelijk om je artikel om te ruilen via de webshop. Je kunt wel het artikel retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

    Retourneren en ruilen in de winkel
    Als je besluit de artikelen in de winkel te retourneren dan ontvang je het totaalbedrag onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen, nadat je ons hebt laten weten van de aankoop af te zien, terug via dezelfde betaalwijze als die je hebt gekozen tijdens het bestelproces. Het is niet mogelijk om cash geld te ontvangen.

    Om artikelen te ruilen in de winkel: ga met de artikelen en het retourformulier uit je pakket naar je dichtstbijzijnde MS Mode filiaal in België.
  • Artikelen omruilen voor een andere maat of kleur:
  • kies het artikel dat je wil hebben uit in de winkel en neem deze, samen met je webshopsbestelling en je retourformulier, mee naar de kassa. Het artikel wordt omgeruild.
  • Andere artikelen omruilen tegen de artikelen die je hebt besteld:
  • kies de artikelen uit in de winkel en neem deze, samen met de webshopbestelling en je retourformulier, mee naar de kassa.

    Is het totaalbedrag van de nieuwe artikelen hoger dan van de artikelen die je wil ruilen? Dan betaal je het verschil aan de kassa bij.
    Is het totaalbedrag van de nieuwe artikelen lager dan van de artikelen die wil ruilen? Dan worden de artikelen uit jouw webshopbestelling eerst retour genomen. Je krijgt dan het bedrag terug via dezelfde betaalwijze als die je hebt gekozen tijdens het bestelproces. De nieuwe artikelen kun je vervolgens afrekenen aan de kassa.

    Retourneren via een andere vervoerder dan Bpost
    Je kunt er ook voor kiezen om de artikelen op een andere manier aan ons te retourneren. In dit geval zijn de de directe kosten van het terugzenden van de goederen voor je eigen rekening. Voeg, indien mogelijk, het retourformulier bij de bestelling en schrijf het retouradres duidelijk op de buitenkant van de verpakking:

    MSNL B.V.
    Beiraweg 11
    1047 HN Amsterdam

    Bewaar je verzendbewijs goed totdat je het geld retour hebt ontvangen.

    Als ik artikelen retour stuur, krijg ik dan het totaal bedrag teruggestort?

    Als je alle artikelen van je bestelling retourneert dan krijg je ook de verzendkosten terug.

    SAPPH Lingerie

    Met betrekking tot ruilen & retourneren van Sapph lingerie hanteren wij de volgende voorwaarden:

    Alleen ongedragen en onbeschadigde producten komen voor vergoeding in aanmerking. Passen mag, indien je jouw eigen slipje er onder draagt. Voor het retourneren van je bestelling vragen wij je de originele doos te gebruiken om deuken in de BH-cups te voorkomen. Wanneer we artikelen beschadigd ontvangen, zullen we de daardoor ontstane waardevermindering bij jou in rekening brengen. Heb je de oorspronkelijke besteldoos niet meer? Gebruik dan te allen tijde een stevige kartonnen doos.

    Ruilen is via de webshop helaas niet mogelijk. Wil je iets ruilen, dan adviseren wij u de betreffende aankoop retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen.

    Het is niet mogelijk Sapph artikelen, òf andere kledingstukken die samen met Sapph producten binnen eenzelfde bestelling vallen, terug te brengen of te ruilen in een MS Mode winkel.