Kies een categorie

Veelgestelde vragen


Bestellen

1. Kan ik telefonisch bestellen?

Telefonisch bestellen is helaas niet mogelijk.

2. Kan ik iets toevoegen aan mijn bestelling?

Na afronding van het bestelproces wordt uw bestelling direct in behandeling genomen. U kunt uw bestelling dan niet meer wijzigen.

3. Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling goed is ontvangen?

U ontvangt automatisch een orderbevestiging per e-mail.

4. Als ik een tweede bestelling plaats op dezelfde dag, betaal ik dan ook twee keer verzendkosten?

Iedere bestelling wordt beschouwd als een aparte order en daarom ook apart geleverd. De verzendkosten dekken de kosten die wij maken om uw bestelling verzendklaar te maken, te controleren, te transporteren en af te leveren. Omdat deze handelingen bij elke bestelling plaatsvinden, rekenen wij ook bij elke bestelling verzendkosten.

5. Wat is de bedenktijd?

Bij MS Mode heeft u een bedenktijd van 30 dagen waarbinnen u het recht heeft om zonder reden van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht).Dit geldt alleen niet voor beenmode en lingerie waarvan u de verzegelde verpakking heeft geopend. Op de pagina Ruilen & Retourneren kunt u uitgebreide informatie over de bedenktijd vinden.

6. Zijn alle producten direct leverbaar?

Wanneer een artikel niet (meer) op voorraad is, wordt dit artikel niet getoond. U kunt alleen artikelen bestellen die op voorraad zijn. Het kan voorkomen dat er, nadat u een bestelling heeft geplaatst, een artikel niet leverbaar is. U ontvangt dan automatisch een mail met daarin de artikel(en) die niet (meer) leverbaar zijn. Het geld van de artikelen die niet meer leverbaar zijn wordt dan automatisch teruggestort.

7. Ik heb eerder een artikel in de webshop gekocht en nu is het afgeprijsd. Krijg ik het verschil vergoed?

Het verschil in prijs wordt bij een afprijzing niet vergoed. In de sale-periode zijn er minder maten/kleuren beschikbaar. Doordat u het gewenste artikel eerder heeft aangeschaft, bent u nu al in het bezit van de juiste maat/kleur. Binnen de bedenktijd kunt u het artikel retourneren en opnieuw bestellen voor de actieprijs. Op de pagina Ruilen & Retourneren vindt u meer informatie over de bedenktijd.

8. Heeft u geen orderbevestiging ontvangen via e-mail?

Bij sommige mail providers komen onze mails niet altijd goed binnen. De ene mail komt in de inbox, de ander in de spam, en soms komt een mail helemaal niet binnen. Dit kan onvoorspelbaar en lastig zijn. Vooral bij Hotmail, Outlook, Live en MSN gebeurt dit op het moment vaak. Bij Gmail komt onze mail regelmatig in de Reclame box. Checkt u uw spam, reclame en inbox. In uw MS Mode Member Account ziet u de geplaatste order terug.

9. Ik zie dat jullie artikelen ook op andere websites worden verkocht, naast Wehkamp, Zalando, V&D en Laredoute, klopt dit?

Nee, dit klopt niet. Soms zijn er websites actief die MS Mode kleding aanbiedt en doet alsof er een commerciële band is met MS Mode. Dit is géén webshop van ons en wij hebben hier ook géén banden mee. Dit soort shops zijn in het leven geroepen om persoonsgegevens te stelen. De enige echte verkooppunten van originele MS Mode items zijn: msmode.nl, LaRedoute, V&D, Zalando en Wehkamp. Als er items bij andere webshops gekocht zijn, kunnen wij niet garanderen dat het originele producten zijn en je de producten ook echt gaat krijgen. Bij twijfel, neem dan zeker contact op met onze klantenservice.


Bezorgen

1. Hoe werkt de levering?

Onze pakketten worden geleverd met Bpost. Kiest u voor levering met Bpost, dan wordt uw bestelling binnen 48 uur geleverd indien u de bestelling voor 19:30 uur op een doordeweekse dag heeft geplaatst. Bestellingen die in het weekend gedaan zijn, worden op dinsdag geleverd. Kosten voor levering met Bpost zijn €3,95.

Als u voor 'Afhalen bij MS Mode winkel' heeft gekozen dan betaalt u geen verzendkosten. Binnen 3-7 dagen ligt uw pakket klaar in de winkel, u krijgt automatisch bericht als uw pakketje in de winkel is aangekomen.

2. Is het mogelijk om zelf te bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Nee, dat is niet mogelijk. MS Mode hanteert vaste bezorgdoorlooptijden om de snelheid te waarborgen.

3. Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres, bijvoorbeeld mijn werk, laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk! Als u bij uw persoonlijke gegevens een ander afleveradres opgeeft, dat afwijkt van het factuuradres, ontvang u uw bestelling elders.

4. Kan ik gebruik maken van een Bpost afhaalpunt?

Ja, het is mogelijk om gebruik te maken van een Bpost afhaalpunt. Kies bij het afrekenen voor de aflevermethode 'Afhalen in een Bpost-punt'.

5. Kan ik mijn bestelling ook afhalen in één van de MS Mode winkels?

Ja, het is vanaf nu ook weer mogelijk om uw pakketje af te laten leveren bij een MS Mode winkel in uw buurt, u betaalt dan geen verzendkosten! Kies bij het afrekenen voor de bezorgmethode 'Afhalen bij MS Mode winkel'. Binnen 3-7 dagen ligt uw pakket klaar in de winkel, u krijgt automatisch bericht als uw pakketje in de winkel is aangekomen. Neem de e-mail (geprint of smartphone) mee naar de winkel en ontvang direct uw pakket!

Helaas is afhalen in de winkel nog niet in al onze winkels mogelijk, daarom kan het zijn dat de winkel het dichtst bij u op dit moment nog niet in de lijst verschijnt wanneer u deze bezorgmethode kiest tijdens het bestelproces. We hopen op zeer korte termijn deze optie in al onze winkels aan te bieden.

6. Kan ik mijn pakket laten bezorgen op een Postbus?

Nee, het is niet mogelijk om uw pakket te laten bezorgen op een Postbus.


Betaalgemak

1. Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt op drie manieren betalen: Direct ebanking, Mister Cash of creditcard.

2. Is het mogelijk om in termijnen te betalen?

Nee, het is niet mogelijk in termijnen te betalen.

3. Kan ik mijn bestelling in de winkel betalen?

Nee, het is niet mogelijk om de bestelling in de winkel te betalen.

4. Hoe wordt een korting berekend?

Een verkregen actiekorting (3=2 actie, 2e broek voor de helft van de prijs, etc.) wordt verrekend over alle actieartikelen. Een procentuele of totaalkorting, die wordt verkregen door middel van een bepaalde kortingscode, wordt verrekend over alle artikelen. Let op: de korting wordt berekend aan de hand van een originele bestelling. Na het retourneren heeft u dus geen recht meer op de korting zoals deze was op het moment van bestellen, daar de korting over de alle door u bestelde artikelen wordt berekend.

Let op: na het retourneren van een artikel kan het dus zijn dat u voor een artikel een lager aankoopbedrag hebt betaald dan de prijs zoals deze is weergegeven op de webshop. Ook dit is een gevolg van het feit dat de korting over alle bestelde artikelen wordt verrekend.


Ruilen & Retourneren

1. Hoe kan ik een artikel retourneren?

U kunt een pakket retourneren in één van onze MS Mode winkels in België of via een Bpost-punt voor €1,99.

Terugsturen via Bpost:

  • vul bij voorkeur de retourbon in
  • gebruik bij voorkeur het voorgedrukte adreslabel in het pakket
  • als u gebruik maakt van een Bpost afhaalpunt geef het pakket met daarin de te retourneren artikelen in de Bpost af
  • gecombineerde retour zendingen van verschillende bestellingen kunnen niet door ons verwerkt worden

Retourneren in de winkel: ga met de artikelen en het retourformulier uit het pakket naar één van onze MS Mode winkels in België. Geef uw retour af aan de kassa. Heeft u de bestelling al betaald, dan wordt het bedrag van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen nadat u ons hebt laten weten van uw aankoop af te zien aan u teruggestort. 

Het is niet mogelijk om Sapph artikelen terug te brengen of te ruilen in een MS Mode winkel.

2. Wat is het retouradres?

Vermeld het retouradres duidelijk op de verpakking:

MSNL B.V. Beiraweg 11 1047 HN Amsterdam, Nederland

Dit is een retouradres en kan niet gebruikt worden voor correspondentie. Voor correspondentie verwijzen wij u graag naar onze klantenservice. Ga hiervoor naar onze contactpagina

3. Hoe kan ik artikelen ruilen?

Ga binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling met de artikelen en het retourformulier uit uw pakket naar één van onze MS Mode winkels in België. Kies hier de artikelen uit die u wilt hebben en neem deze mee naar de kassa. Let op: het is niet mogelijk geld terug te krijgen in de winkel. U moet dus een nieuw(e) artikel(en) aanschaffen met dezelfde of een hogere waarde dan het in eerste instantie bestelde artikel(en). Bijbetalen is wel mogelijk. Na het ruilen in de winkel is het niet meer mogelijk om de artikelen te retourneren aan de webshop.

Via de webshop is het niet mogelijk artikelen te ruilen. Stuur het artikel dat niet goed is terug. Plaats op de website een nieuwe bestelling met het gewenste artikel. U betaalt voor een nieuwe bestelling opnieuw verzendkosten.

4. Waar moeten mijn artikelen aan voldoen wanneer ik ze wil retourneren op grond van de bedenktijd van 14 dagen?

Dit zijn de voorwaarden:

  • herroepen binnen de zichttermijn van 14 dagen
  • terugsturen binnen 14 dagen na je herroeping, voor zover mogelijk in de originele verpakking, inclusief de originele labels;
  • compleet, niet gebruikt en onbeschadigd (het passen van kleding zoals u dat in de winkel zou doen geldt niet als gebruikt);
  • met bijgevoegd retourformulier inclusief ordernummer. Wanneer u het retourformulier niet in uw bezit hebt kunt u ook gebruik maken van dit formulier voor herroeping
  • De bedenktijd geldt niet voor beenmode waar de verzegelde verpakking van is geopend. Deze mogen niet worden geretourneerd

5. Krijg ik een bevestiging van mijn retour gestuurde artikelen?

Wanneer u artikelen retour stuurt krijgt u vanuit MS Mode, zodra de artikelen zijn ontvangen en zijn verwerkt, een bevestiging per e-mail. Het is zaak dat u uw retourbewijs goed bewaart totdat u er zeker van bent dat alle door u retour gestuurde artikelen bij ons zijn ontvangen en verwerkt.

6. Ik ben Member en wil graag gebruik maken van het recht op een langere retourperiode

Voor onze Members geldt een langere retourperiode van 30 dagen.

7. Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?

Nee, het is alleen mogelijk om een bestelling te retourneren via een Bpost-punt of de winkel.

8. Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van artikelen?

Een webshopbestelling kun je kosteloos retourneren in één van onze MS Mode-winkels. Je kunt je bestelling ook via een Bpost-punt voor €1,99 retourneren (tenzij blijkt dat je een ondeugdelijk product hebt ontvangen).

9. Als ik alle artikelen retour stuur, krijg ik dan het totaalbedrag teruggestort?

Retourneert u de gehele bestelling, dan ontvangt u ook de verzendkosten retour.

10. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Het door u betaalde bedrag wordt onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen, nadat u ons hebt laten weten van de aankoop af te zien, verrekend of uitbetaald. Wij mogen echter wachten met uitbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of in ieder geval we een verzendbewijs van u hebben ontvangen. Het bedrag wordt verrekend via dezelfde betaaloptie als waarmee u de aankoop heeft betaald. 

11. Hoe wordt een korting berekend?

Bestel je meer dan één artikel, dan wordt de korting procentueel over alle deelnemende artikelen verrekend en zal deze bij een gedeeltelijke retourzending niet opnieuw worden berekend. Retourneer je de gehele bestelling, dan vervalt de volledige korting.

12. Wat als ik een product wil retourneren waar de bedenktijd niet of niet meer voor geldt?

Als de bedenktijd niet of niet meer geldt, dan kunt u het product alleen retourneren als het product dat u heeft ontvangen niet deugdelijk is. Als dat onverhoopt het geval is, dan kunt u - afhankelijk van de omstandigheden - het artikel bijvoorbeeld ruilen of uw geld terug krijgen.